Kişinin yasevimliığı cemiyet içre kıymeti olan , kabiliyet, idare ve özge davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tübaşöğretmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara gereğince insanoğluın davranışlarında belli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; bireyin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek bileğalışverişme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanılamamı mimarilabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin fakatçlarına iyi ) bileğalışverişme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma gereğince;
· Eğitim bir prosestir.
· Eğitim sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde bileğalışveriştirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğalışverişme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç temel öğesi vardır.
1. Amaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim fakatçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı cümle kültürler ciğerin benzeridır. Amaçların içinde ne olduğu ve öğrenme ciğerin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre gereğince bileğalışverişebilir, fakat sürecin doğbirliı bileğalışverişmez.
Eğitim kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca biraşkın filozof ve pedagog, eğitimin ne başüstüneğuna üzerine farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin ikrar edilen standart tanılamamı şudur: Eğitim, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış bileğalışverişikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içre eğitime üzerine temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğalışverişikliği” ve “müddetç” kabilinden kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Eğitim, insanoğlu ciğerin ömür boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere iyi olabileceği kabilinden istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim sürecinin alışverişletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel bile olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim bilimi merkezleri kabilinden mekânlarda maruz eğitim bilimi formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır eğitim bilimi ise informal eğitidir. Yani eğitim bilimi yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine gereğince sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi olmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belli bir maksat ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise spontane vüruten hesapsız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki can bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir model olarak ele tuzakındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç temel ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Eşme; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel kabilinden fiziki unsurlardır. Süreç; mektep içre gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, bitirme, test meyveları kabilinden matlup davranış bileğalışverişiklikleridir.